اخبار

نیاز شیعه؛ توجه خاص به طب سنتی


گروه خبر: طب سنتی ایران ۱ شهریور ۱۳۹۶

به گزارش حکیم ایرانی به نقل از خبرگزاری تسنیم

رئیس بنیاد بوعلی همدان با بیان اینکه طب ابوعلی سینا و اسلامی زیرساخت طب عالم شرق و غرب است که باید به آن توجه شود گفت: ایران با استفاده از منویات ابوعلی سینا ثقل رشته‌های علمی جهان شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت مقام شامخ بوعلی سینا اظهار داشت: امام خمینی(ره) در مورد ابن سینا معتقد بودند که استعدادهای درخشان ایشان کسی بود که بعد از امامان معصوم حتی یک نفر در کره زمین با ابن‌سینا برابر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر از این انتظار می‌رود تا مردم جهان از این شخصیت تجلیل و تکریم کنند گفت: روز تولد ایشان روز پزشک و روز همدان نام نهاده شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: از زمان تأسیس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا ما وظیفه داشتیم از هر کشوری که برای تجلیلی و تکریم ایشان دعوت شدیم شرکت کنیم که در این بین در شهری در چین نیز بوعلی به خوبی درخشید و من نسبت به شناساندن این شخصیت مسئولیت داشتم چرا که شیخ الرئیس حسین ابوعلی سینا فرزند بزرگ ایران، مسلمان و شیعه بود که خیلی افراد نمی‌دانند نام ایشان حسین است.

آیت الله محمدی تصریح کرد: در ازبکستان همایش بزرگی برای بوعلی سینا برگزار شد و ما نیز در آن حضور یافتیم، ضمن اینکه در بلاروس بنیاد شیخ الرئیس نقش خوبی را ایفا کردند و در آلمان نیز به یکی از دانشگاه‌های سابقه دار دعوت شدیم که رئیس دانشگاه گفته بود تا کنون هیچ کس شخصیت روحانی،علمی و فرهنگی بوعلی را اینگونه معرفی نکرده بود.

وی ابراز امیدواری کرد تا همانطور که دنیا بوعلی سینا را شناخت، ما نیز در بستر شهر خود حق این مرد را به خوبی ادا کنیم بیان کرد: باید مردم همدان بیش از پیش در شناخت حکیم فرزانه ابوعلی سینا همت کنند و پس از آن به همگان بشناسانند.

نماینده ولی فقیه در همدان اظهار داشت: طب رایجی که در جهان رواج دارد پیشرفت‌های خوبی دارد ولی زیرساخت طبی که در شرق و غرب عالم هست طب سنتی بوعلی سینا و طب اسلامی ایران است.

محمدی تصریح کرد: امروز هر آقا و خانمی که در رشته پزشکی خدمت می‌کند باید به این مسئله توجه کند و بداند نیاز شیعه ما توجه خاص به طب سنتی و طب اسلامی است که اگر این دو تلفیق شوند، قله‌های بزرگی را طی کرده، مشکلات زیادی از بشر حل شده و حق بزرگان ادا می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم، 1 شهریور 96