اخبار

طب سنتی را ابزار قطب بندی نکنید


گروه خبر: طب سنتی ایران ۲۴ مهر ۱۳۹۶

به گزارش حکیم ایرانی به نقل از ایسنا

دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش دانشجویان و دانش‌آموختگان داروسازی و طب ایرانی و تاریخ پزشکی طی سخنانی با تأکید بر اینکه طب سنتی و ایرانی امروزه با حساسیت‌های بیرونی مواجه است، گفت:‌ در واقع به دلیل حساسیت‌های موجود در خصوص این طب که از بیرون وجود دارد، شاهد موانعی برای پیشرفت طب سنتی ایرانی - اسلامی هستیم. اگر این طب به جریان قطب‌بندی تبدیل شود، بسیار مضر خواهد شد و باید از این نوع رویکرد پرهیز شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر طب سنتی ایرانی - اسلامی در جامعه باورپذیر شده و به عنوان یک طب مفید و مکمل مورد پذیرش قرار گرفته است. ضمن اینکه ما با حمایت از این طب دنبال نفی طب شیمیایی و مدرن نیستیم و باید هر دو طب در کنار هم مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پذیرش سالانه ۱۱۰ دانشجو در رشته طب سنتی ایرانی - اسلامی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره از این نوع طب که دارای پیشینه علمی و تمدنی است حمایت می‌کند. در واقع زیباترین بخش تمدنی در دوران اوج تمدن‌سازی که در قرون اولیه اتفاق افتاد مربوط به ایرانیان و دانشمندان ایرانی است و لازم است مجددا این دوران شکوفایی علمی ایرانیان احیا شود.

دکتر مخبر دزفولی تأکید کرد: احیای طب سنتی ایرانی - اسلامی با تعصب صورت نخواهد گرفت، بنابراین عالمان، مسئولان و دانشمندان این عرصه باید با تعقل و تحمل دیدگاه‌ها و رویکردهای سایرین علم طب سنتی ایرانی - اسلامی را به خدمت بگیرند.

منبع: ایسنا، 20 مهر