اخبار

چهارمحال و بختیاری دارای سلامتکده طب ایرانی شد


گروه خبر: طب ایرانی ۵ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش حکیم ایرانی از خبرگزاری ایسنا؛

سرپرست اداره طب ایرانی استان چهارمحال و بختیاری از راه‌‎اندازی نخستین سلامتکده طب ایرانی با نام «اکسیر» در این استان خبر داد.

سیده لیلا دهقانیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: گرایش مردم به طب ایرانی و فعالیت برخی عطاری‌ها برای تجویز غیر علمی داروها و فعالیت غیر قانونی نه تنها پاسخگو نیاز مردم نبوده بلکه می‌تواند سلامت آنان را به طور جدی تهدید کند، با رایزنی‌‎های صورت گرفته مجوز راه اندازی سلامتکده طب ایرانی در استان از سوی وزارت متبوع صادر و هم اکنون مردم استان می توانند از روز شنبه تا چهارشنبه با مراجعه به این مرکز از خدمات طب ایرانی بهره‌مند شوند.

وی نحوه نوبت‌دهی را روزانه و به صورت حضوری اعلام کرد و افزود: به منظور رفاه حال مراجعان و اطمینان از کیفیت داروهای تجویز شده، ‌با راه اندازی داروخانه جنب سلامتکده تمامی داروهای گیاهی مورد نیاز در بهترین کیفیت و بصورت مفرده و مرکبی در این داروخانه تامین شده است. سرپرست اداره طب ایرانی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم استانیان تقریباً برای رفع تمامی مشکلات و بیماری ها می توانند به سلامتکده مراجعه نمایند افزود: حتی برای پیشگیری و داشتن رژیم غذایی مناسب نیز می توان به این سلامتکده مراجعه کرد. دهقانیان ماساژ درمانی، فصد ،‌حجامت و زالو درمانی را از جمله خدمات این سلامتکده برشمرد و افزود: از این پس هم استانی‌ها می‌توانند به جای مراجعه به مراکز غیر مجاز با مراجعه به متخصص طب ایرانی خدمت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طب بصورت مکمل و در کنار طب نوین به کارگیری می شود افزود: متخصصین طب ایرانی پس از اخذ مدرک پزشک عمومی و بعضاً با سابقه‌های طولانی طبابت در طب نوین با گذارندن دوره‌های تخصصی به مدت حدود ۵ سال تخصص لازم برای خدمت در طب ایرانی را کسب کرده‌اند. گفته وی، این سلامتکده از روز شنبه لغایت چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ در طبقه سوم کلینیک تخصصی دندانپزشکی صدف جنب پارکینگ یزدان حد فاصل سه راه سینما و چهارراه فصیحی با حضور پزشک متخصص طب ایرانی پاسخگوی مراجعان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا، 11 اردیبهشت 97