اخبار

ویزیت طب سنتی در انتظار پوشش بیمه


گروه خبر: طب سنتی ایران ۱۶ تیر ۱۳۹۶

محمود خدا دوست مدیر کل دفتر طب سنتی، ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت گفت: در دولت یازدهم خدمات طب سنتی ایرانی و طب سوزنی وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات شد؛ به این ترتیب خدمات طب سنتی ایرانی مورد پذیرش نظام سلامت قرار گرفت. در گام بعدی هم توقع ما از سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه این است که خدمات طب سنتی را تحت پوشش ببرند.

جلسات متعددی نیز در دبیرخانه شورای عالی بیمه برگزار شده‌ و طی چند سال گذشته تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم ولی هنوز سازمانهای بیمه گر این همراهی را نداشته اند. وی ادامه داد: از آنجا که خدمات طب سنتی ایرانی در فرهنگ مردم ریشه دارد براین اساس قابلیت پذیرش بالاتری دارد. درصورت استفاده از این خدمات برای تشخیص و درمان، نیاز به استفاده غیرضروری از خدمات پاراکلینیک یا داروهای شیمیایی کاهش می‌یابد و این موضوع به نفع سازمان‌های بیمه‌گر و مردم است.

وی با اشاره به پیشنهاد وزارت بهداشت برای بیمه شدن پنج خدمت پرمصرف طب سنتی، ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای که اواخر سال گذشته در دبیرخانه شورای عالی بیمه برگزار شد، انتظار داریم در سال جاری حداقل ویزیت طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: بهداشت نیوز، 11 تیر 1396