اخبار

تولید داروهای طب سنتی؛ افزایش ۲۳۰ درصدی در دولت یازدهم


گروه خبر: طب سنتی ایران ۱۶ تیر ۱۳۹۶

سید حسن قاضی زاده هاشمی در آئین اختتامیه دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: داروهای سنتی در کشور از ۲۴۵ قلم به ۸۰۶ قلم رسیده که روند این افزایش ۲۴۰ درصدی، با حمایت دولت افزایش خواهد یافت. وی گفت: در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی بیش از یک هزار و ۸۰۰ فرآورده طبیعی و ۸۰۰ فرآورده سنتی در ۱۲۰ شرکت ثبت شده کشور تولید شده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: قرارگیری طب سنتی و طب مدرن در کنار هم بسیار مناسب است و امیدواریم روزی شاهد این موضوع باشیم. دبیر دومین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز نیز در این آئین گفت: به دنبال آن هستیم که نطنز را به عنوان شهر الگوی سلامت در کشور معرفی کنیم. محمود رضا فقیهی افزود: از آن جایی که نطنز دارای بیش از ۶۰۰ گونه گیاهی و دارای اقلیم متفاوت و جذابی است، به عنوان الگوی سلامت معرفی می شود. وی گفت: در جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی نطنز بیش از ۹۰ غرفه فعال بود که در حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و طب اسلامی فعالیت کردند. فقیهی گفت: در حاشیه جشنواره نیز بیش از ۲۰۰ نفر در کلاس های آموزشی فرصت های کارآفرینی و اصول کشت گیاهان دارویی شرکت کردند.

دومین جشنواره ملی طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز به مدت ۴ روز (از ۶ الی ۹ تیرماه) در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری نشست های تخصصی دستیاران طب سنتی، کلاس های آموزشی ترویج و کاربرد گیاهان دارویی، نمایشگاه ویژه و راه اندازی غرفه های محصولات در قلعه کوهاب با حضور دست اندرکاران حوزه های مرتبط با جشنواره، برگزاری جشن های شبانه، مراسم کودک و طبیعت و ایجاد تورهای طبیعت گردی از برنامه های شاخص این جشنواره بود.

منبع: ندای مردم، 10 تیر 1396