اخبار

پرداخت تسهیلات جهت تولید گیاهان دارویی به کارآموزان خاتم


گروه خبر: گیاهان دارویی ۱۹ تیر ۱۳۹۶

به گزارش حکیم ایرانی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسئول بسیج سازندگی سپاه خاتم گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی سال گذشته 6 میلیارد ریال وام با کارمزد 16 درصد به کارآموزان پرداخت شد که اکثرا در راستای کشاورزی ،پرورش آبزیان و تولیدات گیاهان دارویی بوده است.

سرهنگ دوم پاسدار محمد مهرجردی با بیان اینکه اهداف اصلی بسیج سازندگی غنی سازی اوقات فراغت با استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امر سازندگی کشور است، اظهار داشت: کمک به دولت در خدمات رسانی، محرومیت و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط محروم و مرزی، کمک به شناسایی و ایجاد زمینه های اشتغال از جمله اهداف بسیج سازندگی است.

وی گفت: بسیج سازندگی شهرستان تا کنون در زمینه ارائه تسهیلات و بسترهای لازم در جهت ایجاد زمینه های ایجاد اشتغال ، اردوهای جهادی و به کارگیری جوانان و متخصصان در عرصه های محرومیت زدایی همچون ساخت مسجد، خانه عالم، وضوخانه، حمایت از کشاورزان، دامداران ، باغداران، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان با طرح هجرت3 و... فعالیتهای موثری انجام داده است.

سرهنگ  مهرجردی افزود: سال گذشته در زمینه اردوهای جهادی یگ گروه استانی با تعداد 250 نفر در قالب دانشجویی وارد شهرستان خاتم شدند که با انجام دادن پایش سلامت،تنظیم خانواده و مشاوره ،روستاییان شهرستان را حمایت کردند.

محمد مهرجردی گفت: درزمینه عمرانی نیز مجموعه تفریحی فرهنگی روستای ترکان توسط گروه جهادی استان در حال احداث است که تاکنون 20 درصد کار صورت گرفته است و امیدواریم با همت و تلاش و تامین اعتبار بتوانیم ساخت این مجموعه را زودتر به اتمام برسانیم.

مسئول بسیج سازندگی ساخت مسجد در روستای برزگر را نیز از اقدامات اردوهای جهادی دانشجویی عنوان و خاطر نشان کرد: ساخت این مسجد با رشد 60 درصدی مواجه است و روند ساخت آن ادامه دارد.

وی افزود:در دهستان چاهکنیز در زمینه آموزش اقتصاد مقاومتی با راه اندازی کارگاه های با این عنوان و آموزش در زمینه توانمندیهای روستاییان اقداماتی صورت گرفته است.

محمد مهرجردی اظهار داشت: یک اردوی جهادی نیز سال گذشته در شهرستان با 27 گروه تشکیل و به ارائه خدمات به روستاییان پرداخت.

وی گفت: ساخت مسجد عالم در مسجد محمد کریم خان،کمک به ساخت وضوخانه هادی آباد،ساخت مسجد عالم چاهک،برپایی ایستگاه سلامت در مناسبت های مختلف،بازسازی و بهسازی مدارس شهرستان خاتم در قالب طرح هجرت 3،اعزام تیم های پزشکی متخصصی به روستاییان شهرستان به همراه داروهای رایگان،علمی کردن کشاورزی و طرح همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین از اقدامات این گروه جهادی در خاتم بوده است.

وی افزود:در بحث محرومیت زدایی نیز منازل کسانیکه فاقد حمام و سرویس بهداشتی مناسب بودند در روستاها و محلات شهرستان شناسایی و با همکاری با شبکه بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) مصالح تهیه و تیم اردوهای جهادی شهرستان مشغول به ساخت شدند.

مهرجردی گفت: در بحث نیاز سنجی عرصه های محرومیت زدایی نیز با برقراری قرارگاه سپاه در آینده نزدیک قدم های در این زمینه برداشته خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان خاتم در ادامه به مبحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی پرداخت و اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی با ایجاد مرکز تولید،فرآوری و بسته بندی پسته شهرستان امیدواریم بتوانیم گام های اساسی در زمینه حمایت از کشاورزان خاتم برداریم.

وی افزود: راه اندازی قطب تولیدی پسته در شهرستان در اولویت کاری بسیج سازندگی شهرستان قرار دارد که امیدواریم با جذب یک سرمایه گذار، بهره بری از این محصول را در سطح شهرستان بالا برده و دست دلالان و واسطه گران را کوتاه کنیم.

مهرجردی برگزاری کلاس های فنی حرفه ای در راستای اشتغال مشاغل خانگی و افزایش توانمندی های اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه ها بسیج سازندگی در مبحث اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطر نشان کرد:در سال گذشته تقریبا140 نفر گواهینامه مهارت دریافت و برای گرفتن تسهیلات به سپاه مراجعه کرده اند.

خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، 14 تیر 1396