اخبار

کشت 20 گونه گیاه دارویی توسط بانوی کشاورز بهابادی


گروه خبر: گیاهان دارویی ۱۹ تیر ۱۳۹۶

به گزارش حکیم ایرانی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد گفت: بانوی کشاورز روستای وحدت آباد بخش آسفیچ شهرستان بهاباد بیش از 20 گونه گیاهان دارویی در مزرعه یک هکتاری خود کشت کرده است.

وی گفت: سلطان پناه با استفاده از کلاس های ترویجی وتوصیه کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کشت گیاهان دارویی کرده و تمام مراحل کاشت ،داشت و برداشت آن را خود انجام می دهد.

وی علاقه زیادی به کشاورزی دارد و از این کار خسته نمی شود وعلاوه بر کشت گیاهان دارویی هرسال مقدارقابل توجهی محصولاتی چون عدس سیاه، سیر، پیاز و حبوبات از مزارع خود برداشت و روانه بازار مصرف می کند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی بهاباد گفت: کشت گیاهان دارویی به لحاظ صرفه اقتصادی و منبع درآمد مناسب برای کشاورزان و مساعد با شرایط آب و هوایی منطقه درحال افزایش است و هم اکنون 150 خانوار 15 هکتار از اراضی خود را به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده اند.

وی افزود: این سایت الگویی با همکاری جهاد کشاورزی و با همت خانم سلطان پناه در آسفیچ راه اندازی شده که هدف از اجرای این طرح شناسایی، توسعه و ترویج انواع گیاهان دارویی سازگار با منطقه می باشد.

در این مزرعه الگویی بیش از ۲۰ نوع گیاه دارویی از جمله به لیمو،مرزنجوش، مریم گلی، زوفا و نعنا فلفلی کاشت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان، 30 خرداد 1396